Oto build do jakiego doszedłem po kilku godzinach zastanawiania się jak zmieścić w jednej postaci wszystkie umiejętności, które chciałem mieć.
http://warungqita.com/planner/#level:55 … -thermal:0
Teraz "krótko" uzasadnię swoje wybory. Głównym zadaniem postaci jest craft i rabaty u npc. Stąd maksymalne wartości dla inteligencji, percepcji i charyzmy. Gdzieś przeczytałem, że wysoka charyzma daje dostęp do dodatkowych questów, że npc chętniej rozmawiają z charyzmatycznymi postaciami, ale nie wiem ile w tym prawdy. Nie mam za wiele doświadczenia w grach typu FPS dlatego jako główne źródło zadawania bólu wybrałem broń kontaktową, stąd maksymalna siła i średnia koordynacja. Z dwóch dostępnych umiejętności defensywnych wybrałem Armor Use, stąd maksymalna wytrzymałość. Wysokie wytrzymałość i siła zwiększają też HP i ich regenerację. To tyle na temat podstawowych stats'ów. W przypadku skill'i punkty rozdałem tak aby mieć dostęp do w miarę możliwości wysokich poziomów umiejętności aktywnych. Poniżej wymieniłem poziomy umiejętności dostępne dla tego build'u, jak i poziomy, które można by osiągnąć zwiększając poziomy danych skill'i, kosztem innych. Poziomy umiejętności niedostępne bez ingerencji w rozmieszczenie AP zaznaczyłem na czerwono. Armor Use: Skill sam w sobie zwiększa resistance co jest dużym plusem, głownym powodem takiego poziomu skill'a jest otrzymanie wysokiego poziomu stance Dreadnaught. Dreadnaught 9 Umiejętność typu stance, daje bonus do Primary Armor +408 i wymaga Armor Use 174. Dreadnaught 10 Ostatni poziom tego skilla daje +450 do Primary Armor i wymaga Armor Use 189. Soak Elements 7 Umiejętność typu stance, zwiększa Secondary Armor +536, Tertiary Armor +766 i zmniejsza Primary Armor -375. Wymaga Armor Use 165. Soak Elements 8 Secondary Armor +595, Tertiarty Armor +850, Primary Armor -416. Wymaga Armor Use 180. Soak Elements 9 Secondary Armor +653, Tertiary Armor +933, Primary Armor -458. Wymaga Armor Use 195. First Aid: W przypadku tego skill'a moim zdaniem nie opłaca się podnosić go wyżej, ponieważ następny poziom stanch wounds, który jest głównym powodem inwestowania w First Aid, leczy tylko 55HP wiecej i wymaga już droższego katalizatora. Poza tym First Aid daje dwie umiejętności aktywne do zdejmowania negatywnych statusów. Stanch Wounds 6 Leczy cel, lub siebie odnawiając 211 HP i zwiększa regenerację HP o 14 na jedną godzinę, zużywa katalizator w postaci average bandage. Wymaga First Aid 156. Stanch Wounds 7 Odnawia 256 HP, +12 HP regen, zużywa superior bandage. Wymaga First Aid 186. Resuscitation 2 reanimuje martwy cel odnawiając 97 HP i zwiększając HP regen o 26 na jedną minutę. Wymaga First Aid 99. Resuscitation 3 Reanimuje martwy cel odnawiając 142hp i zwiększając regenerację HP o 38 na 1 minutę. Wymaga First Aid 159. Melee: Tutaj chodziło głównie o maksymalizacje Charge. Nie wiem tylko czy taki poziom Melee umożliwi używanie dobrych broni kontaktowych. Provoke10 Umiejętność zwiększająca threat celu względem użytkownika, zmniejsza również jego ranged i melee defense o 15 na 10sec, wymaga Melee 180. Provoke 11 Ranged i Melee defence celu -16. Wymaga Melee 195. Charge 5 Zwiększa prędkość poruszania się o 30% i Power o 30 na 6 sekund, lub do wykonania następnego ataku. Wymaga Melee 180. Enhancement: Głównie dla posiadania własnej aury w postaci Calibration. Lubie mieć dużo resistance od ataków fizycznych. Ablate 6 Umiejętność typu stance.Primary Armor +366, Secondary Armor +513, Tertiary Armor +733, Power/Precision -67. Wymaga Enhancement 162. Ablate 7 Primary Armor +416, Secondary Armor +583, Tertiary Armor + 833, Power/Precision -75. Wymaga Enhancement 180. Calibration 8 Umiejętność typu aura dający buff całej drużynie w zasięgu 30 metrów. Zwiększa Primary Armor o 559. Wymaga Enhancement 174. Calibration 9 Zwiększa Primary Armor o 629. Wymaga Enhancement 192. Resilience 7 Umiejętność typu Aura. Zwiększa save'y o 28. Wymaga Enhancement 168. Resilience 8 Save'y +31. Wymaga Enhancement 186. Empathic: Ta mutacja daje dostęp do aż dwóch umiejętności leczących. Do tego daje kolejną umiejętność aktywną do zdejmowania negatywnych statusów, i jedną umiejętność typu Revive. Benevolence 8 Przywraca punkty życia sobie 126, lub innemu celowi 253. Wymaga Empathic 171. Benevolence 9 Przywraca HP sobie 141, innemu celowi 282. Wymaga Empathic 189. Restoration 6 Umiejętność typu HoT(Heal over Time). Przywraca sobie 24HP, lub innemu celowi 48HP co sekundę(nie pamiętam tylko czy trwa 5 czy 10 sekund, ale bardziej prawdopodobne jest 5 sekund). Wymaga Empathic 165. Restoration 7 Sobie 27HP i innemu celowi 54HP co sekundę. Wymaga Empathic 183.
Mam jeszcze parę pytań, odnośnie tego build'u: 1. Czy rozdawanie AP w skill'e w ten sposób jest opłacalne, czy może lepiej jest podnosić skill'e do maksimum zmniejszając ilość samych skill'i? 2. Jaki jest dokładny przelicznik do HP i HP regen z wytrzymałości i Siły(jeśli ktoś ma takie informacje)? 3. Jaki jest przelicznik do resistance od skill'a Armor Use(jeśli ktoś wie)? 4. Czy nie lepiej byłoby zmniejszyć niektóre skill'e, jak Armor Use i Enhancement w celu zainwestowania tych AP w Dodge, i jak odnosi się melee/ranged defence do faktycznej szansy na uniknięcie obrażeń( i znów jeśli ktoś posiada takie informacje)? 5. Czy taki poziom Melee daje dostęp do broni sensownych pod kątem DPS i PvP?
Dzięki za poświęcenie czasu na przeczytanie moich wypocin, będę wdzięczny za ocenę build'u i ewentualne sugestie jak go poprawić. Mam nadzieję, że ten build się do czegoś nadaje i cała moja praca nie poszła na marne, a może nawet pomoże to komuś w opracowaniu własnego.
|